Isnin, 25 April 2011

I'm in a bad mood

Berdasarkan tajuk entri di atas, BAD MOOD , adalah satu perkara yang aku gemari suatu ketika dahulu. Aku selalu bad mood bile balik rumah dan aku selalu good mood bila kat sekolah. Kenapa cam tu, biasanye, orang akan good mood bila balik rumah dan bad mood bile kat sekolah. Yelah, bila kat sekolah, kite kene buat kerja, belajar dan semua perkara yang memenatkanlah! Kat rumah, kite boleh relax, lepak, tido dan buat kerja sekolah!

Ok, berbalik kepada cerita asal. Biar aku cakap dulu perkara yang membuatkan mood aku bertukar menjadi BAD.

  • Aku kena bertugas menjaga kebersihan kelas selama seminggu atau diringkaskan, AKU KENA BERTUGAS SELAMA SEMINGGU!
  • Aku kena buat surat rasmi kenapa tak datang hari Sabtu, walhal, aku tak tahu macam mana nak buat surat rasmi! So, aku suruh ibu tolong buatkan.
  • Kasut sekolah aku tak kering sebab aku jemur kat hujan!
  • Aku kena pakai kasut sekolah waktu darjah 3 atau 4, kalau tak silap. Sampai melecet kaki aku yang cantik ni (perasan!)
  • Mouse aku buat hal. Tak boleh nak guna mouse sebab aku dah operate mouse tu sampai tak boleh pasang balik.
 OK, ini adalah antara sebab kenapa aku bad mood! Korang boleh bayangkan tak, orang  jemur kasut kat tempat matahari terik, aku pulak jemur kasut kat tempat hujan! Aduh, sadis sungguh. Hari tu , aku baru balik dari KL , aku lupa nak basuh kasut aku yang putih bersih tu , (tak de maknenye!) jadi, aku basuh hari Ahad. Time tu matahari tengah terik lagi. Jadi aku basuh kedua-du pasang kasut aku tu. Tup-tup, bila aku dah jemur kasut aku selama 2 jam, tiba-tiba hujan turun mencurah-curah. Bagaikan sakit hati je tengok aku jemur kasut. Aku pulak, boleh buat derk je sambil baca novel sebab tak perasan. Selepas beberapa jam kemudian, adikku , Epan cakap sambil tersengih

'' kaklong, kasut kak long dah kering dah.."

Hah kasut? Dah kering? ALAMAK, mati den! Aku terus berlari mendapatkan kasutku. Kasutku, tidak dapat diselamatkan. Hancur punah harapanku, nak tengok kasutku kering.

'' Epan, mari sini kamu! Dah tau hujan , kaklong jemur kasut, tolonglah angkatkan kasut tu!"
" Eh, salahkan Epan pulak, kaklong yang duk bersenang-lenang baca novel tu apahal?"

Gulp! Kan dah kena balik! Nampak gayanya, terpaksalah aku pakai kasut lama. Nasib baik ada spare yang dua tahun lepas punya. Itupun dah berhabuk. Sampaikan melecet kaki aku bila berlari tadi.

Itu yang pertama, yang kedua pulak, pasal mouse aku.
Tadaa!!! Pandai tak aku meng-operatekan mouse? Tulah, gatai sangat nak tengok organ-organ dalaman mouse, last2 tak boleh pasang balik! Padan muka hang!

Yang ketiga, ingat tak yang aku cakap aku pegi sepupu kawin kat KL tu? Ha, waktu hari Sabtu, waktu sekolah ganti. Aku tak datang. Dan, aku tak bawak surat yang menyatakan kenapa aku tak hadir. Baru aku cadang nak buat surat tu hari ni.So, sebagai denda, aku kena bertugas bersihkan kelas selama seminggu!
Ha, benda alah nilah yang menjadi sahabat karibku selama seminggu! >_<
Sekolah menengah, bila tak datang je kena bagi surat. Tak macam sekolah rendah, bila tak datang je , cikgu ada jugak suruh buat surat. Tapi, bila dah lama, diamkan aje.. :D


BAD MOOD...

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jgnla bad mood... ceria slalu

Fathin_Syakirah berkata...

hehe... kejap je..

Sailor Earth berkata...

sabarlah. setiap dugaan pasti ada ganjaran kalau kita sabar

Fathin_Syakirah berkata...

Sailor Earth , terima kasih.. :D