Sabtu, 23 April 2011

Jalan2 ...

Pagi tadi aku pergi kenduri kawin sedara kat KL.. Sebelah ibu. Semua pakat-pakat datang.. Ramai jugak yang datang. Boleh katakan semua ibu kenallah. Mana taknya, dari ketior..  Bila ibu dah start sembang, aku ngan Epan apalagi, boring tahan gaban lah! Nak bersembang kang, rasa cam tak sesuai plak.. Bukan ape, kitaorang bukan kenal sangat pon.

Aku jeles gile ngan Iffah. Hummpp!!... Die dapat pegi PWTC. Tengok pameran buku.  Huhuhu.. Aku dah lama idamkan nak gi pameran buku. Tapi tak pernah dapat! Takpe2, Iffah nanti tengokle, kalau kite dapat pegi sekali, sure awak menangis punye! hahaha.. main2 jerw.. Nanti, awak jangan kedekut pulak ek, kite pon nak share jugak..(paham-pahamlah yep!)hehehe.. Bak kate pepatah, sharing is caring..

Bila dah balik dari kenduri, kitaorang lepak rumah angah. Sambil-sambil tu, aku main Saidina ngan sepupu2 aku yang sengal tu! Diaorang tak aci, main rasuah. Mula2 aku jadi bankers,  pastu tukar kakak pulak.. Diaorang cakap, yang kakak ni bankers yang pemurah.. Aku buat muka do know jer... Mana taknya, kakak siap bagi RM5000 sekeping, RM1000 dua keping,RM500 dua keping, SETIAP SEORANG! Memang pemurah gile-gilerr!! Pastu waktu budak-budak yang sengal ni pegi beli ais krim, aku ngan kakak, pakat-pakat nak habiskan duit diaorang. Especially Epan punye! Setiap kali turn die jalan, kalau ade tapak yang tak beli lagi, kitaorang belikan.. MEmang koje kitaorang menghabiskan duit jelah! TApi,  last2 aku jugak yang bankrup! Tulah, niat tak baik, kan tak pasal2 kene!

Diaorang ingat diaorang tu laki, senang2 je nak buli aku? Hei,pleaselah! Sebelom diaorang buli aku, aku buli diaorang balik! Mana taknya, aku lagi tua dari diaorang. Ada sekali tu, diaorang konon-kononnya jalan macam gensgsterlah kat aku, pastu sekali aku bangun, ha, lari lintang pukang diaorang! Itu baru gimmick!

Tadi, diaorang habis kene bantai ngan bantal. Hahaha... Epan, tadi die nak buat fliying kick, pastu waktu die terjun tu, aku tak sengaja,terbantai die ngan bantal! Ha! Ambik kau, sekali jatuh.. BEDEBUKK!! Bunyi cam nangka busuk jatuh! Hahaa.. Last-last, kau cakap jugak surrender! Puas hati aku!

psstt.. korang mesti ingat aku ni ganas kan? hahah.. jangan salah sangka, bila aku ngan adik sepupu aku je aku jadi cam tu..hehehe.. nak kene ajar sikit diaorang tu! dah besar, tapi perangai cam bebudak! childish! :P



4 ulasan:

iffah berkata...

hahaha...
saya doa kan impian awaknkpegi PWTC tercapai ye.
hehe
senang awak ddk la bangi bila dah dekat dgn pesta buku. pastu ikut awk la nk blk sana semula. ya cuma cadangkanas

Fathin_Syakirah berkata...

cik iffah oitt,, banyak cantek muka awk? kalo sy duk bangi, nak duk mana? tepi jalan? hahaha.. tapi, kalau awk pelawa sy duk rumah awk tu,bolehlah.. nnti, sy balik, awk bayarkanlah tambang.hehehe sy bawak duit cukup2 je utk beli novel. takpe2, nnti kite pegi tgk pameran buku same2..hahaha :D

iffah berkata...

awk tidur la dkt stesen bas... habis cerita. hehe jgn mara yep?

Fathin_Syakirah berkata...

stesen bas? bernas sungguh cadangan awk.. bagus2! tapi satu syarat, awk kena teman saya tidur sekali..baru adil dan saksama. idak aih,, tak marah, lagi suka adalah...