Jumaat, 27 Mei 2011

Permulaan Cuti Sekolah..

Cuti sekolah sudah bermula. Cik Fathin kita tengah buat apa? Memasak ka, baca buku ka? Tettt!!! Salah! Potong 2 markah untuk Kumpulan C. :P

Saya sekarang ni tengah*saya? tak bestlah!*.

A : Somebody yang pemurah lagi baik hati. Boleh tak tolong ambilkan correction tape atau liquid paper dalam kotak box aku. Emergency ni!
*hanya sorang je kawan aku yang panggil pencil box= kotak box*?

B : Wei, liquid paper mana boleh bawak gi sekolah! Kata anak guru disiplin, dia yang tak de disiplin.

A : Oh.. Tak boleh ekk? Ehh, manalah aku tau! Sapa cakap aku tak de disiplin? Tu, mak aku guru DISIPLIN. Kan ada disiplin tu!

B : Erkk.. Pulak dah?

Ohhh.. Cik Fathin, taulah tak de kerja. Takpayah lah nak selitkan pasal disiplinlah, apelah kat sini. Taulah die tu pengawas! Chill lah beb! Sekarang ni tengah cuti semester lah. Tunggu lagi dua minggu, baru cite balik pasal disiplin..

Hah!! Cuti sekolah 2 minggu? Kenapa aku tak tahu pun? +manalah kau nak tau, Fathin. Kalau dalam sebulan tu jarang kau tengok kalendar. Tau tarikh pun tanya orang. "Wei, hari ni berapa hari bulan? =.=' "+  Grr.. Sebok jelah! Pegi main jauh-jauh!

Itulah realitinya. Maklumlah, Rajin sangat datang sekolah. Sampai cuti pun tak ingat! Waktu hari terakhir tadi, kitaorang sebok duk salam-salam. Ucap Happy Holidays! Sampai cikgu pun pening ngan gelagat kitaorang. Sorrylah cikgu, kitaorang nak lepaskan rindu. Dua minggu nanti  baru boleh jumpa balik.

Alaa.. terasa rindu pulak kat Ting Xuan. Kawan Cina aku yang paling rapat. Aku ngan dia, kalau tak gaduh sehari, alamatnye tak sempurnalah hari kitaorang. *ala,bergaduh manja aje... ;)*. Rindu pulak kat Balqis. Antara kawan rapat aku. Dan jugak kawan kehulu-hilir aku.. hehe. Kat Mimi n the gang pon same. Dah lama tak dengar budak tu bertukar menjadi LADY MIMI waktu cikgu tak de dalam kelas. Yang paling hampehh nye, die nyanyi lagu

~Rasa Sayang hei,
Rasa Sayang, Sayang heii
Hei, lihat nona jauh..
Rasa Sayang-sayang heii..~

Aku siap warning awal-awal. " LADY MIMI, kalau hujan petang ni, dan tak boleh PJ, bersedialah untuk tawaf satu sekolah!"


Cuti sekolah ni nak buat apa? Baca Novel? ``senarai no. 1`` Tidur? ``Senarai no. 4`` Jalan-Jalan? ``Senarai no.3`` Baca buku and buat kerja sekolah? ``senarai no. 2``  (apasal no. 2? Untuk pengetahuan korang semua, Fathin ni, dah jadi rajin sekarang. hehe)  Ok. Nampaknya masih banyak lagi tempat kosong.   Jom kita sama2 memerah otak, memaksa sistem2 ni berfungsi dengan luar biasa untuk memikirkan idea...

Itu satu hal. Satu hal lagi kena buat folio untuk Geografi! Makk.. Susah nye! Aku paling tak suka bila buat folio. Memikirkan markah ni ade masuk untuk ujian Ogos nanti aje. Kalau tak, follio tu, cincai saja ma! Tempat mana ekk yang paling strategik untuk buat kajian?

 Kat kawasan perumahan aku ni mana ada pape. Jangan kate perlombongan,perindustrian pun tak ade. Pelaburan adalah. Tu hah,  elok je  tersusun cantik  sisa-sisa bahan kimia lembu dan kerbau dekat tepi-tepi jalan. Sian tayar kereta, kotor. Nasib baik tak kena samak. Kalau kena, sure kosong je jalan tu.. Tak delah jam.


p/s: kenapa susah sangat nak cari button FOLLOW? Mana die sembunyi?!!

Tiada ulasan: