Rabu, 4 Mei 2011

Rojakkk

Subjek-subjek sekarang ni memang memeningkan kepala otakku! Kadang-kadang, terbelit jugaklah lidah ni bila nak menyebut. Bila dah lidah terbelit nak sebut, nak fahamkan pon difficult jugaklah (tetibe jerk speaking London! heheh ) Contohnye, algebraic. Cara yang betul nak menyebut nye AL-GE-BREK. Tapi, nak buat camne, dah aku ni jenis yang slow sikit, aku eja camni AL-GE-BRA-IK. Nasib baik sebutan dia jadi huruf k, kalau jadi huruf c , AL-GE-BRA-IC , lagilah sengal! hahaha
Lama jugak aku tak update blog ni. Dah bersawang agaknya blog ni! Yelah,  bukan ramai pun yang baca. Hehe . Dari waktu sekolah tadi, sampai sekarang aku asyik ketawa je. Tak taulah hantu mana datang merasuk. Aku ngan Balqis. Waktu solat tadi pun camtu jugak. Aku tak delah ketawa banyak sangat, si Balqis ni hah, asyik ketawa aje. Nak jugak aku hempuk dia ngan buku. Kang tak pasal-pasal pengsan! (sorry Balqis, kite involvekan kamu kat sini, hehe)
Ok, nak jadikan cerita, tetiba jerk tangan aku hari ni rajin pulak nak menaip.  Peperikasaan mid-year dah dekat. Kadang-kadang teringin jugak nak jadi budak pandai. STUDY,STUDY,STUDY! Tiga patah perkataan tu jer! Maklumlah, mid-year ni bukannye senang cam makan kacang goreng. Tapi susah cam nak makan kacang pandai! Nak kena buka dulu kulit die, baru boleh makan. Waktu kat sekolah beria-ia berazam, kononnye, bila balik nanti, terus makan, solat, mandi then bukak buku, study! Time cikgu cakap subjek mana yang keluar, mana yang kena ingat.  Tapi, aku biasalah hangat-hangat tahi ayam~! Aku still ngan rutin harianku. Balik rumah, makan, solat, mandi, bukak fb, cuci-cuci mata tengok cerpen-cerpen baru kat penulisan2u. Last-last, malam baru study. Tapi, hari ini dengan rasminya, Fathin Nur Syakirah, anak perempuan kepada Hishamuddin dan Rozida, berjaya belajar satu subjek baharu yang cikgu tak ajar lagi! Berkat pertolongan ibu. Yeah! Tapi tak taulah selama mana dapat melekat kat otak aku ni.
Nanti time sehari lepas peperiksaan, aku pegi Gambang, pegi bermandi-manda, bersuka-ria dengan sedara-sedara. Cehh, boleh buat pantun lagi! Pelikkan? Orang nak periksa, aku duk sibok berhappy-happy go lucky! Sebenarnya camni, meh sini cek nak habak pada hangpa semua! Sehari selepas exam tu, cuti. Then, berlarutan sampai hari isnin. Pastu, cuti, sekolah,sekolah, cuti, pastu baru exam balik. Sebabnya, minggu kedua selepas exam tu memang sibuk. Dengan sambutan hari guru, cuti sekolah. Adalah masa nak study. Ingat aku tak study ke? Aku nak pastikan keputusan kali ni aku dapat flying colour.. Doakan ekk.. :D
Hari ibu nak dekat dah kan? Rasa cam nak bagi something lah kat ibu. Something yang special sikit. Selalunya aku wish je. tapi kali ni aku nak buat kelainan sikit, bagi ibu happy.  Korang  biasanya bagi apa ekk? Kat sekolah(asyik kat sekolah je) tadi waktu kelas komputer, cikgu ada suruh tulis sajak tentang hari ibu. Berpeluh jugaklah aku nak mengarang sajak yang puitis tu.  Tak taulah hasil die camne. Harap oklah. Itu jelah kot. Sampai sini jelah aku duk mengarut. Kang tulis banyak-banyak kang korang boring.(walaupun dari baca tajuk entri lagi dah boring). Wassalam..


P/S : entri ni sebenarnya sehari hari lepas aku dah type. Cume, haritu, aku type malam, line dah takde sebab ayah tutup streamyx, so aku simpankan kat dalam microsoft word. Enjoy!

Tiada ulasan: