Khamis, 23 Jun 2011

Teenagers

Mulakan pembacaan anda dengan senyuman yang lebar! Lebar selebar-lebarnya! Baru best baca! Walaupun, hakikatnya,memang tak best ! :P ________________________________________________________

Hai! Lama dah aku tak update blog ni..Dah bersawang-sawang,bersarang labah-labah, lalang pon dah sampai pinggang. Banyaknye perubahan, padahal baru berapa minggu je tak bukak! Ayoyo, kuat berimaginasi betollah aku ni! hehe

Sebenarnyakan, aku pun tak tau nak cakap ape. Perjalanan hidup aku sebagai 'teenagers' ni, sama dengan 'teenagers-teenagers' yang lain. Takde pape perubahan pun. Paling drastik sekali pun, kerja sekolah yang bertimbun-timbun mengalahkan Gunung Everest! Arghhh!!!! Kalaulah buku-buku tu boleh bercakap, mesti diaorang naik fed-up dengan aku, sebab setiap kali aku tengok diaorang, mata aku mesti kuyu macam nak tertutup.

" agaknye, bilelah tuan kite ni nak jadi segar-bugar bile tengok kite ni? asyik mengeluh memanjang.. :'( "

Oh buku, kalaulah aku boleh mendengar apa yang perkatakan! Aku ada cerita yang nak diceritakan kat korang yang sudi membaca ni. Cerita aku camni, Bermulalah kisah... Seorang remaja.. bla..bla..bla..

Aku baru aje selesai menempuh peperangan masa hadapan (peperiksaan) dua minggu lepas iaitu bersamaan dengan dua minggu sebelum cuti sekolah.*hobi aku memutar belitkan ayat :D..* Cikgu baru habis mark paper kitaorang. Harap semuanya berjalan lancar. Dah selamat dah pun cikgu menanda, aku saje je nak bagi saspens!

Alhamdulillah.. Selepas berpeluh-peluh aku menjawab soalan yang membunuh susah itu, akhirnya terlepas juga. Yihaaaa!!! Aku merdeka! Aku merdeka! Aku merdeka! Rasa macam baru lepas jawab soalan SPM aje! Diulangi RASA! Markah aku agak membanggakan. (bangla lah tu!) hehe. 7A 1B. A biase-biase aje. Takat cukup-cukup makan.

Nak tau ape yang B? Bahasa Inggeris. huhu.. Nak fight ngan cikgu bagi dapat 80 pun susah.. Sebab ayat aku tonggang-langgang, ade hati nak fight! hehe. Takpe,lagipun aku berpuas hati dengan markah yang aku dapat ni. Ada peningkatan. Ini ujian pertengahan. Masih ada lagi dua ujian. Aku akan berusaha untuk buat yang terbaik dikalangan yang paling baik. Chaiyokk Fathin! Doakan yep!


Cerita yang baru. Tajuk yang sama. Aku ada kawan-kawan yang kamceng kat bas. Potpet Potpet.. Rasanya kat bas tu, dengar suara kitaorang jelah. Bahagian depan aje, belakang suara budak laki yang bising mengalahkan tarzan2 dekat hutan nun..

Ada dua orang kawan yang aku anggap pelik? Siryes aku memang pelik ngan deme dua orang ni. Kejap baik, kejap tak baik. Kejap hot, kejap cool. Dah macam angin monsun dah aku tengok. Kalau tengah hot tu, mengalahkan taufan Katrina! Kalau tengah cool tu, persis macam salji di England sane nun.. Aihh.. tak paham aku. Nasib baik ade Nor Ryhan ngan Afiqah Aqilla. Dapat mengembalikan aku ke alam yang nyata. hihi.. Sekarang ni tengah hot. Esok, aku confirm 200% diaorang cool balik!

Ala... semua ni small matter aje. Diaorang gaduh2 manja. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula kawan-kawan. *mengangis kang cikgu bm aku. huhu* Ape-ape pun, kitaorang still kawan. Gossip-gossip terhangat sering dibicarakan. hihihi. Pasal pelajaran aje lah.. Aqilla,Annisa,Ryhan,Hafizah you guys are the bestlah! Aku tak rasa hipokrit bila cakap ngan diaorang. Tak sangka, kitaorang boleh rapat walaupun baru kenal. hehe. Mungkin sebab satu bas kot. :D

3 ulasan:

kanakanak berkata...

budak nie teror dapat 7A 1B

Syakirah berkata...

@kanakanak, mane de!

Tanpa Nama berkata...

cool blog fren -sobii