Khamis, 15 September 2011

15/09/2011

Assalamualaikum!

Hari ni, (sepatutnya petang tadi) aku akan menonjolkan (atau menunjukkan?) diri aku yang tak berapa nak berani di khalayak ramai. Mendeklamasikan sebuah sajak yang bertajuk AKSARA MERDEKA. Maskud AKSARA , pengisian. Ayat agak skema, mungkin dah terkena virus bersajak kot? Macam hebatlahkan tajuk die. Huu..tapi, penyajaknya tangkap muat jer. HEHE.  Semuanya kerja last minute. Jadi hasilnya pun last minute jugaklah, baru dapat tepukan daripada penonton.? Ok, ayat tak berapa nak betul. Biarkan.. battery laptop nak abis, maleh nak gi charge  =.=' ..

Tapi, tadi memang tabik gilerr lah kat  Maizatul Akma Mahat. Dia punya penghayatan bersajak.. Fuhh.. mendalam sungguh. Tambahan pula, dengan suaranya yang lantang, merdu dan seakan sayu itu. Memang penuh dengan penghayatan lah! Terpana aku mendengarnya. Huaargh!! Jeles! Jeles!  HUHU. Akma, jangan marah ye.. gue ngomong nya yang benar dong.. Mmm.. Hmmm.. Huuu... Mintak duit syiling! HAHA

Ku sangkakan hari ni hujan, tapi panas terikk gila! Ku juga sangkakan hari ni ada latihan drama, tetapi telinga aku ter-berlatih mendengar budak-budak kelas bising adalah! Nasib baik latihan drama tak de hari ni. Kalau tak, mati den ni hah!

 Yolah ek, walaupun sekadar menjadi ketua kumpulan  tuan director tak bergaji, mana boleh duduk atas kerusi sambil bergoyang kaki nyanyi lagu CINTA MUKA BUKU aje. Kenalah aktif sikit mengerah tenaga  anak-anak buahnya .  Pantang biras mak sebelah nenek tiri , kiranya empat pupu dengan akulah,  kalau orang duduk saja-saja! Atau sebenarnya membuli? HEHE (ketawa jahat)


 Watak Mak Limah ni pun satu! Asyik membebel je memanjang. Sekali cakap, tak henti-henti. Pot Pet.. pot pet..  Sian Jamilah anak die, kena dengar aje leteran aku ni (Mak Limah). Kalau watak kau tu wujud, mesti fenin nak mendengarnya kan, kan?

Ni pun lagi satu buat aku fenin ni. Tidur aku tak cukup 8 jam. 6 jam pun tak sampai kot. Lepas sahur, terus tak sambung tidur. Berusaha untuk menghatamkan sebuah novel , HERO. Ni semua Afiqah punya pasai. Kalau tak, tahun depan pun belum tentu aku pulangkan.

Berpuasa dalam bukan bulan puasa memang banyak dugaan. Tambah pulak, sepanjang minggu ni aku bertugas kat tempat jaga air. Memang tergugat iman lah!

Bye-bye. Selamat Sejahtera, kalian semua!

*terus terang aku kata, ayat aku hari ni memang sejibik macam novel-novel yang aku dah susun kemas, pastu datang pulak si Mia, berselerakkan. Tunggang-langgang gila!.


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak pe2 bersusah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian...

Syakirah berkata...

betul betul betul.. =)

yen(toka ziizokukuto) berkata...

untunglah ada orang kacai,,takde sunyi hidup,,heeee

Syakirah berkata...

yen, HEHE..

fieyqaqyla berkata...

HUHU!!
ye la kite salah at kam0...
saper suw0h novel tuw tak sy0k..
HEHE...^^
jangan marah ehh..
FATHEN KU cyunk....
HERO... tak sy0k langsung!!!
kite bukannyer nak jdik POLIS!!!??

Syakirah berkata...

hello qyla 'sayang' , novel HERO tu bestlah! tak semestinya yg baca novel HERO tu kene jadi polis.. haishh!!

fieyqaqyla berkata...

hello??
fathin ku ...
memey la ta semestinye yang bace novel tuw kena jadi polis..^^
but!!
novel tuw ta syok langsung!!!
bace sinopsi dy jer da boley tau..
huhu.. =)

Syakirah berkata...

don't judge a book by lokk its synopsis!

Syakirah berkata...

*look