Khamis, 8 Disember 2011

9/12/2011

Assalamualaikum!

Masih dalam mood cuti sekolah! Otak masih blurblur lagi untuk menghadam fakta-fatkta sejarah. *winkwink* . Minggu ni baru ada kat rumah. Minggu sebelum ni memang tak lekat kat rumah. Ayah ajak jalan, kita jalanlah..

Hmm.. Aktiviti sepanjang cuti sekolah? Jalan-jalan. Tengok tv. Menghadap komputer. Sidai kain. Basuh pinggan. Memasak dan buat homework. Homework? YE! Homework! Cemburu dengan Mamat Epan! Dia duk relax aja terbongkang depan televisyen! Sakit hati! Tapi takpe, dia kena pergi kelas tambahan! HOHO!


munasabah tak bagi alasan ni? kihkih..

Pape pun aku still nak siapkan homework! Homework itu penting! Dapat menjamin masa depan yang cemerlang,gemilang dan terbilang! Cehh!!

Ibu selalu cakap yang aku bangun lambat. Lambat ke? Aku rasa aku bangun dah cukup awal kott! Pukul 6 lebih aku dah bangun. ----> Pastu aku tidur balik. hehe.. Bangun kali kedua tu dalam pukul 8 lebih cam gitu lah. Tak adalah lambat kan? Kan? So, kalau orang tanya aku bangun pukul berapa? Aku akan jawab pukul 6 lebih.. *bangun kali pertama.

Sekarang ni aku dah rajin tolong ibu memasak kat dapur. Dulu, boleh bagi alasan tak turun dapur sebab sekolah petang. La ni, kalau bagi alasan tak turun dapur sebab menghadap komputer, dah sah-sah kena piat telinga!

Ada sekali tu, nak hiris bawang, terhiris tangan. Ibu cakap berunsurkan perli, ' bawang tu tak cukup ke sampai nak hiris tangan? ' . Aku cakap, ' Bu, jangan lah marah.. tangan orang ni tengah sakit.. ' Ibu ketawa aje. Ada ke patut?!  Lepas tu aku cakap  ' Lepas ni ibu pulak buat kontrak potong-memotong ni. Orang basuh pinggan aje.. ' . Tak de maknenya. Sebab time tu semua bahan-bahan dah habis dipotong. Tinggal nak masak aje. Pinggan tak habis berbasuh lagi. Jadi, aku lah kena basuh pinggan, cawan , mangkuk tingkat tu semua. Alahai.. anak yang rajin lah katakan.. HUHU..

Sambil basuh pinggan sambil dengar radio. Sambil nyanyi. Nasib baik sore sedap! Boleh menang award. HAHA. Tapi, rasa cuak jugak. Sebab, orang dulu-dulu kata kalau nyanyi kat dapur, kahwin dengan orang tua. Betoi ka?

2 ulasan:

fieyqaqyla berkata...

haha.~~

almaklumnye kawan aku nie kawen ngan org tue la nie~~
ha.. jngn pangkat atok ade 99 cucu suda~~

haha..

#just kidding!

KUKUMALU berkata...

Betul tak betul, tengoklah nanti umur berapa kau kawen kikikihhhh:P